1000-2000 fő közötti települések lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzletei is igényelhetik a 3 milliós támogatást

Az új felhívás a pályázatkezelő Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nzrt. által február végén a vidéki kiskocsmák üzemeltetői számára kiírt program újabb kiterjesztését jelenti, hogy az érintett kistelepüléseken minél szélesebb körben legyen elérhető az italüzletek támogatása.
A 3 millió Ft-os forrásra az 1000-2000 fő közötti települések olyan, lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzleteinek üzemeltetői adhatják be igénylésüket, amelyek egész évben nyitva tartanak és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) regisztrálták magukat. A szolgáltatók június 16-ig az NTAK rendszerén keresztül jelentkezhetnek, és a pályázati folyamat során ügyfélszolgálat is segíti őket. A felhívás május 26-tól érhető el a kisfaludyprogram.huweboldalon.
A cél az, hogy a támogatás egyszerű jelentkezés és gyors ügyintézés mellett hatékonyan járuljon hozzá újabb falusi sörözők, borozók, presszók fejlesztéséhez, ezzel is erősítve a vidéki települések közösségeit és népességmegtartó képességét.
Ezért az új kiírás megjelenésével egyidejűleg továbbra is nyitva áll a lehetőség a 1000-2000 fő közötti településeken működő, NTAK-ban regisztrált, lezárt üzleti évvel már rendelkező kiskocsmák támogatására is. Bár a számukra meghirdetett felhívás eredeti határideje május 23. volt, a hosszabbítás lehetővé teszi, hogy ezek a szolgáltatók is június 16-ig jelentkezhessenek az italüzletek fejlesztését szolgáló forrásra.
Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. feladata, hogy a kiemelt állami turisztikai beruházásokban közreműködve támogassa az országos és térségi szintű, valamint a termék-alapú és desztinációs fejlesztések összehangolását. A 2017-ben létrejött Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Program hazánk legnagyobb turisztikai beruházásösztönző támogatási programja. Célja – a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával összhangban − elősegíteni, hogy Magyarország 2030-ig Közép-Európa vezető desztinációja legyen. Feladata a hazai szálláshelyek, vendéglátóüzletek és attrakciók infrastruktúrafejlesztése, programok támogatása. 2024. év végéig csaknem 20 ezer beruházás megvalósulásához járult hozzá, mintegy 365 milliárd forint összértékben.
Kép: vecteezy.com